Bestyrelsen

Anno 2021 – 2022

Christine Nielsen, Formand

Jeg hedder Christine, og jeg er formand for SSF. Som formand skal man kunne holde overblikket over de forskellige projekter der er i gang i organisationen, og uddelegere ansvar. Næstformanden er en god hjælp her, og månedsmøder er også med til at skabe overblik. Jeg ser frem til som formand at tage del i det administrative arbejde og sørge for at videreføre det gode arbejde den tidligere bestyrelse har lavet. 
Desuden står jeg får at redigere SSFs hjemmeside.
SSF er en virkelig hyggelig forening med plads til alle, og det er en rigtig god indgang til at komme i gang med forskning og få alle de gode tips og tricks. Derudover er det en god mulighed for at møde nogle nye venner på studiet. 

Jon Habo, næstformand og intern revisor

Velkommen til SSF! Vi er en studenterorganisation for studerende der er interesserede i at lave forskning, uanset hvor langt du er nået på studiet. Det jeg har haft størst glæde af i SSF, er muligheden for faglig sparring og hjælp til at finde vej i den akademiske jungle, som studenterforskning til tider kan være. Der er altid nogen der kan relatere til dit problem og hvis du er heldig også hvordan man kan finde en løsning. Udover det faglige er vi en lille social organisation, hvor vi altid hygger os til møder og arrangementer (som der forhåbentligt kommer en del flere af næste år…). Snakken går tit på projekter, artikler, funding og hvordan man skriver en mail som din vejleder gider svare på. Det er svært at lave forskning, men det er nemmere hvis man er flere.

Min rolle har primært bestået i at deltage i vores månedsmøder og opsætning af Forskerscorebogen. Min oplevelse i bestyrelsen er at der altid er mulighed for at påtage sig den mængde arbejde man kan overskue. Alle bidrager med det de kan og hvis man har for travlt i en periode, bliver der ikke set skævt til det.

Asta Rasmussen, kasserer

Hej! Mit navn er Asta, jeg har været medlem af SSF siden august 2020 og blev valgt som kasserer i april 2021. Som kasserer, er det mit ansvar at stå for økonomien i vores forening, herunder regnskabet og at lave bogholderiet. Vores forening har en god økonomi og vi er altid åbne overfor idéer til nye initiativer og har også flere events i ærmet, som vi glæder os til at holde i fremtiden.
Jeg valgte at blive medlem i SSF, fordi jeg selv skulle til at skrive mit speciale som et prægraduat forskningsår. I den forbindelse fik jeg øjnene op for, hvor givende det er at have et godt netværk til både vidensdeling, sparring og støtte undervejs. I SSF har vi et rigtig godt sammenhold. Der er altid plads til at dele frustrationer og begejstring, samt stille alverdens nysgerrige spørgsmål angående forskning. At være medlem i SSF, giver et rigtig godt fællesskab og bagland til dig der er nysgerrig på forskning eller allerede har startet din forskningskarriere.

Ibtehal Al-Hashemi, sekretær

Hej! Mit navn er Ibtehal men andre kalder mig bare Ib – det må du også gerne! Jeg har fået sekretærposten og mit arbejde går ud på at tage referater til bestyrelsesmødet og lave en dagsorden forud for vores månedsmøder. Jeg har været i SSF i ca. 2 måneder – fra april 2021 – og er rigtig glad for det, kan anbefale enhver at blive medlem af SSF. 

Rasmus Rønberg, menigt bestyrelsesmedlem

Hej! Rasmus her – Som bestyrelsesmedlem er jeg først om fremmest bare et aktivt medlem der hjælper til og deler mine ideer. Formelt set har man mandat til bestyrelsesbeslutninger, men det sker næsten aldrig at beslutninger skal afgøres ved afstemning – i stedet har vi en god kultur af faglig debat og erfaringsdeling på kryds og tværs. Ud af min dagligdag har jeg budt mig til med diverse organisatoriske opgaver, hjemmesideindhold, svaret beskeder fra studerende og været med-organisator til to infomøder. Jeg føler selv mit eneste “tidsforbrug” i SSF er månedsmøderne, som er en fornøjelse socialt og organisatorisk. Et slatten gæt på timetal vil jeg sætte til 2-4 timer, meget afhængigt af hvad jeg selv byder mig ind på, og det føler jeg ikke er presset på nogen måde. Vi er i SSF også meget åbne omkring når folk har travlt og det er bestemt ikke tabu at sige “det passer mig dårligt”. 
Værende på forskningsorlov føles det oprigtigt som en hyggelig sidegeschæft, og bare det at være aktiv har over året fyldt en masse praktiske uvisheder af vejen for mig. Det er også tydeligt for mig at blot det at SSF eksisterer, har vi en kanal direkte til øret af beslutningstagerne på SDU og PhD skolen, samt en ordentlig forsamling af forskningslederne i Odense og omegn. Det føles godt at værne om den slags studenterindflydelse, så der ikke er nogen om 3-4 år der bliver kørt over af én eller anden regel.

Sisse Rudkjøbing, menigt bestyrelsesmedlem

Jeg hedder Sisse og er helt nyt medlem af SSF’s bestyrrelse. Når jeg ikke er medicinstuderende, kone eller mor, bruger jeg rigtig meget tid på forskning! 
Jeg startede tidligt, på 3. Semester af bacheloren, og det har blandt andet resulteret i en artikel, kongresdeltagelse, foredrag til seminarer og deltagelse i internationale samarbejder. 
Jeg starter på mit prægraduat efter sommerferien, som forhåbentligt kommer til at munde ud i videre forskning.
Jeg valgte at stille op til bestyrelsen fordi jeg gerne vil hjælpe til at andre studerende kan få lidt hjælp og erfaring, både til opstarten af deres forskerkarriere og undervejs, da jeg selv synes at det var en vild og uoverskuelig proces, hvor man som juniorforsker nogle gange kan føle sig lidt tabt og alene. Også fordi vi har det mega hyggeligt og får mulighed for at møde andre forskningsinteresserede på andre årgange.

Maria tækker, ekstern revisor

—————————————————————————————————————–

Tidligere Bestyrelser

I foreningsåret 2020-2021 består bestyrelsen af:

  • Maria Tækker, formand
  • Julie Bjerrelund, næstformand
  • Kathrine Nielsen, kasserer
  • Ulrik Monrad, kasserer-assistant og redigering af hjemmeside
  • Emma Burgdorf, sekretær
  • Rasmus Rønberg, menigt bestyrelsesmedlem
  • Freja Hansen, menigt bestyrelsesmedlem
  • Jon Habo, suppleant

I foreningsåret 2017 består bestyrelsen af:

  • Camilla Bengtsen
  • Laura Maritta Brok-Lauridsen
  • Helene Lyngholm
  • Anne Katrine Kurtzhals
  • Marie-Louise Dichmann
  • Stephan Mayntz
  • Rasmus Kreipke
  • Anders Nexøe
  • Alexander Nørup
  • Anders Aalykke
  • Michael Zaucha Sørensen
  • Anne Cathrine Caning – Suppleant

I foreningsåret 2016 består bestyrelsen af:

  • Anne Cathrine Caning – Formand
  • Camilla Bengtsen – Næstformand
  • Laura Maritta Brok-Lauridsen – Kasserer
  • Helene Lyngholm – Sekretær
  • Anne Katrine Kurtzhals
  • Marie-Louise Dichmann
  • Stephan Mayntz
  • Rasmus Kreipke

I foreningsåret 2015 bestod bestyrelsen af:

  • Kristian Stærk – Formand
  • Anne Cathrine Caning – Næstformand
  • Maria Højberg Knudsen – Kasserer
  • Camilla Bengtsen – Sekretær
  • Anne Katrine Kurtzhals
  • Jesper Peter Bömers
  • Rasmus Kreipke
  • Laura Maritta Brok-Lauridsen – Suppleant
  • Marie-Louise Dichmann – Suppleant
  • Helene Lyngholm – Suppleant

I foreningsåret 2014 bestod bestyrelsen af:

  • Kristian Stærk – Formand
  • Jesper Peter Bömers – Næstformand
  • Maria Højberg Knudsen – Kasserer
  • Anne Cathrine Caning – Sekretær
  • Astrid Skov Midtiby
  • Maise Fredgart
  • Helene Høyer Bentsen
  • Mikkel Agger – Suppleant
  • Sofie Tind – Suppleant

I foreningsåret 2013 bestod bestyrelsen af:

  • Marc Trunjer Kusk Nielsen – Formand
  • Sofie Tind – Næstformand
  • Helene Bentsen – Kasserer
  • Jesper Dupont Ewald – Sekretær
  • Kirstine Jacobsen
  • Therese Keinicke Nissen
  • Morten Juul Bøgelund Hansen
  • Stine Bjørn Kristensen
  • Helle Bogetofte Thomasen – Suppleant
  • Suganya Ganesalingam – Suppleant

I  foreningsåret 2012 bestod bestyrelsen af:

  • Marc Trunjer Kusk Nielsen – Formand
  • Helle Bogetofte Thomasen – Næstformand
  • Morten Juul Bøgelund Hansen – Kasserer
  • Camilla Larsen – Sekretær
  • Trine Præstekjær
  • Stine Bjørn Kristensen
  • Anders Elm Larsen
  • Mike Barnkob

I  foreningsåret 2011 bestod bestyrelsen af:

  • Trine Præstekjær – Formand
  • Sabine Sparre Dieperink – Næstformand
  • Morten Juul Bøgelund Hansen – Kasserer
  • Kristian Lundberg
  • Julie Rasmussen
  • Stine Dam Dydensborg
  • Marc Trunjer Kusk Nielsen – Sekretær

Den stiftende bestyrelse bestod af:

  • Stine Dam Dydensborg – Formand
  • Julie Rasmussen – Næstformand, Sekretær
  • Jesper Roed Sørensen – Kasserer
  • Dennis Lund Hansen
  • Morten Juul Bøgelund Hansen
  • Marc Trunjer Kusk Nielsen
  • Lene Marie Møller