Bestyrelsen

Anno 2020 – 2021

Maria Tækker, Formand

Jeg hedder Maria, og jeg er formand for SSF. Som formand skal man kunne holde overblikket over de forskellige projekter der er i gang i organisationen, og uddelegere ansvar. Næstformanden er en god hjælp her, og månedsmøder er også med til at skabe overblik. Derudover har jeg udarbejdet “Vejledning til prægraduat forskningsår”, og tager gerne andre opgaver når der er brug for det. Jeg bruger ca. 6 timer om måneden på SSF relaterede opgaver.
Jeg synes det er dejligt at være i SSF da der både er plads til at arbejde, brokke sig over sin forskning og studie, og drikke en øl med de andre medlemmer. Jeg har lært rigtig meget om hvad det kræver at holde en frivillig organisation kørende, og løfte opgaverne som et hold.

Julie Bjerrelund, næstformand

Jeg hedder Julie, og jeg er næstformand i SSF. Som næstformand ligger det vigtigste arbejde i at støtte formanden i at få opgaverne i foreningen udført. Dette indebærer blandt andet at være med til at få besvaret både mails og beskeder i vores Facebook gruppe. Derudover har jeg været initiativtager til at få stablet “Forskerscorebogen” på benene, som et alternative til vores velkendte arrangement Forskerdating, som jo desværre ikke har muligt de sidste 2 semestre grundet Covid-19. Jeg bruger ca. 3-4 timer om måneden på opgaver i SSF, dog er det meget varierende. Generelt er vi gode til at hjælpe hinanden, så man kan bidrage mindre i perioder med eksamens-stress osv.Jeg synes det er fedt at være med i SSF, fordi jeg har mødt andre studerende, som også synes det er fedt at forske under studiet. Derudover har det været med til at give mig et større indblik i samarbejdet med blandt andet fakultetet og andre “instanser”, som er relevante for os studerende, når vi laver forskning.

Kathrine Nielsen, kasserer

Jeg hedder Kathrine og jeg har været kasserer i SSF, i 2 år. Mine arbejdsopgaver består af at holde regnskab, lave overførsler af midler til arrangementer og skrive en ansøgning til SDU hvert halve år til midler. Som udgangspunkt bruger jeg ca. 20 min. Om måneden på overførsler, overblik mm. Og 30-60 min. På ansøgning og et par timer på regnskab hvert semester. Derudover er der lidt arbejde i mails mm. Jeg har derfor hjulpet lidt til til diverse arrangementer, når jeg kunne, da min post ikke kræver lige meget arbejde hver måned. Jeg har virkelig haft gavn af at være en del af SSF under min studietid. Udover nogle hyggelige stunder med nogle fantastiske mennesker, har jeg haft direkte kontakt til mange hovedpersoner på SUND. Dette har haft stor betydning for min egen forskning og givet mig et helt andet indblik i hvad det vil sige at læse medicin på SDU. Det har været super fedt at se professorer og planlæggere lytte til os, når vi kommer med forslag fra de studerende. Det fællesskab vi har haft omkring forskning, muligheden for at komme af med bekymringer og hjælp med svar på spørgsmål mm. Har jeg sat stor pris på.

Ulrik Monrad, kasserer-assistent

Emma Burgdorf, sekretær

Hej! Jeg hedder Emma og er sekretær i SFF. Sekretæren har en støtterolle ift til de praktiske opgaver i SFF. Opgaver som at lave dagsorden forud for månedsmøder, tage referat og lægge disse op på SoMe til resten af medlemmerne og i vores interne drev. Disse opgaver kræver generelt ikke meget tid eller energi og er man forhindret i at deltage i møder, er der altid andre medlemmer klar til at hjælpe! Der er altid plads til flere medlemmer, uanset hvor meget eller hvor lidt tid man har at give af. Lidt kan gøre en stor forskel. Jeg har været i SFF i knap 6 måneder og har desværre kun oplevet SFF i en corona-tid. Vi har hygget så meget Zoom tillader og gjort hvad vi kunne for at stable virtuelle arrangementer på benene eller finde på andre digitale hjælpemidler til de studerende. Jeg oplever at SSF gør en forskel og der er meget hjælp at hente for den forskningsinteresserede medicinstuderende i det arbejde SFF ligger. Det er fedt at være en del af. Jeg kan da godt ærgre mig over, at jeg ikke var medlem, da jeg selv havde mit forskningsår, øv!

Rasmus Rønberg, menigt bestyrelsesmedlem

Hej! Rasmus her – Som bestyrelsesmedlem er jeg først om fremmest bare et aktivt medlem der hjælper til og deler mine ideer. Formelt set har man mandat til bestyrelsesbeslutninger, men det sker næsten aldrig at beslutninger skal afgøres ved afstemning – i stedet har vi en god kultur af faglig debat og erfaringsdeling på kryds og tværs. Ud af min dagligdag har jeg budt mig til med diverse organisatoriske opgaver, hjemmesideindhold, svaret beskeder fra studerende og været med-organisator til to infomøder. Jeg føler selv mit eneste “tidsforbrug” i SSF er månedsmøderne, som er en fornøjelse socialt og organisatorisk. Et slatten gæt på timetal vil jeg sætte til 2-4 timer, meget afhængigt af hvad jeg selv byder mig ind på, og det føler jeg ikke er presset på nogen måde. Vi er i SSF også meget åbne omkring når folk har travlt og det er bestemt ikke tabu at sige “det passer mig dårligt”. 
Værende på forskningsorlov føles det oprigtigt som en hyggelig sidegeschæft, og bare det at være aktiv har over året fyldt en masse praktiske uvisheder af vejen for mig. Det er også tydeligt for mig at blot det at SSF eksisterer, har vi en kanal direkte til øret af beslutningstagerne på SDU og PhD skolen, samt en ordentlig forsamling af forskningslederne i Odense og omegn. Det føles godt at værne om den slags studenterindflydelse, så der ikke er nogen om 3-4 år der bliver kørt over af én eller anden regel.

Asta Rasmussen, menigt bestyrelsesmedlem

Freja Hansen, menigt bestyrelsesmedlem

Jon Habo, suppleant

Velkommen til SSF! Vi er en studenterorganisation for studerende der er interesserede i at lave forskning, uanset hvor langt du er nået på studiet. Det jeg har haft størst glæde af i SSF, er muligheden for faglig sparring og hjælp til at finde vej i den akademiske jungle, som studenterforskning til tider kan være. Der er altid nogen der kan relatere til dit problem og hvis du er heldig også hvordan man kan finde en løsning. Udover det faglige er vi en lille social organisation, hvor vi altid hygger os til møder og arrangementer (som der forhåbentligt kommer en del flere af næste år…). Snakken går tit på projekter, artikler, funding og hvordan man skriver en mail som din vejleder gider svare på. Det er svært at lave forskning, men det er nemmere hvis man er flere.

Min rolle har primært bestået i at deltage i vores månedsmøder og opsætning af Forskerscorebogen. Min oplevelse i bestyrelsen er at der altid er mulighed for at påtage sig den mængde arbejde man kan overskue. Alle bidrager med det de kan og hvis man har for travlt i en periode, bliver der ikke set skævt til det.

Alexander, ekstern revisor

—————————————————————————————————————–

Tidligere Bestyrelser

I foreningsåret 2017 består bestyrelsen af:

  • Camilla Bengtsen
  • Laura Maritta Brok-Lauridsen
  • Helene Lyngholm
  • Anne Katrine Kurtzhals
  • Marie-Louise Dichmann
  • Stephan Mayntz
  • Rasmus Kreipke
  • Anders Nexøe
  • Alexander Nørup
  • Anders Aalykke
  • Michael Zaucha Sørensen
  • Anne Cathrine Caning – Suppleant

I foreningsåret 2016 består bestyrelsen af:

  • Anne Cathrine Caning – Formand
  • Camilla Bengtsen – Næstformand
  • Laura Maritta Brok-Lauridsen – Kasserer
  • Helene Lyngholm – Sekretær
  • Anne Katrine Kurtzhals
  • Marie-Louise Dichmann
  • Stephan Mayntz
  • Rasmus Kreipke

I foreningsåret 2015 bestod bestyrelsen af:

  • Kristian Stærk – Formand
  • Anne Cathrine Caning – Næstformand
  • Maria Højberg Knudsen – Kasserer
  • Camilla Bengtsen – Sekretær
  • Anne Katrine Kurtzhals
  • Jesper Peter Bömers
  • Rasmus Kreipke
  • Laura Maritta Brok-Lauridsen – Suppleant
  • Marie-Louise Dichmann – Suppleant
  • Helene Lyngholm – Suppleant

I foreningsåret 2014 bestod bestyrelsen af:

  • Kristian Stærk – Formand
  • Jesper Peter Bömers – Næstformand
  • Maria Højberg Knudsen – Kasserer
  • Anne Cathrine Caning – Sekretær
  • Astrid Skov Midtiby
  • Maise Fredgart
  • Helene Høyer Bentsen
  • Mikkel Agger – Suppleant
  • Sofie Tind – Suppleant

I foreningsåret 2013 bestod bestyrelsen af:

  • Marc Trunjer Kusk Nielsen – Formand
  • Sofie Tind – Næstformand
  • Helene Bentsen – Kasserer
  • Jesper Dupont Ewald – Sekretær
  • Kirstine Jacobsen
  • Therese Keinicke Nissen
  • Morten Juul Bøgelund Hansen
  • Stine Bjørn Kristensen
  • Helle Bogetofte Thomasen – Suppleant
  • Suganya Ganesalingam – Suppleant

I  foreningsåret 2012 bestod bestyrelsen af:

  • Marc Trunjer Kusk Nielsen – Formand
  • Helle Bogetofte Thomasen – Næstformand
  • Morten Juul Bøgelund Hansen – Kasserer
  • Camilla Larsen – Sekretær
  • Trine Præstekjær
  • Stine Bjørn Kristensen
  • Anders Elm Larsen
  • Mike Barnkob

I  foreningsåret 2011 bestod bestyrelsen af:

  • Trine Præstekjær – Formand
  • Sabine Sparre Dieperink – Næstformand
  • Morten Juul Bøgelund Hansen – Kasserer
  • Kristian Lundberg
  • Julie Rasmussen
  • Stine Dam Dydensborg
  • Marc Trunjer Kusk Nielsen – Sekretær

Den stiftende bestyrelse bestod af:

  • Stine Dam Dydensborg – Formand
  • Julie Rasmussen – Næstformand, Sekretær
  • Jesper Roed Sørensen – Kasserer
  • Dennis Lund Hansen
  • Morten Juul Bøgelund Hansen
  • Marc Trunjer Kusk Nielsen
  • Lene Marie Møller